מהו המזרון המומלץ לסובלים מבעיות גב חמורות?

מבלים שליש מהחיים במיטה
העם היושב בציון אוהב לישון. מחקרים מראים כי ישראלים ישנים בין 7-8 שעות ביממה בממוצע ומקפידים לבחור מזרנים מפנקים לשינה ערבה ואיכותית. האדם נוהג “לבלות” על המזרן כשליש מחייו, במטרה לחדש כוחות להמשך התפקוד השוטף. בהתחשב בעובדה שאורח החיים המודרני מצריך לא מעט אנרגיות וכולל מרדף אינסופי אחר מחויבויות שונות והמיטה שלנו היא המקום למנוחה ולרגיעה – פשרה בבחירת בסיס מיטה הינה פשרה על אורח החיים שלנו.

כאבי גב – מחלה כלל עולמית
כאבי גב תחתון הם אינם תופעה שכיחה. למעשה, יותר מ- 80% מהאוכלוסיה סובלים מכאבי גב תחתון המפריע בקיום אורח חיים שוטף כהרגלו – לפחות פעם אחת במהלך החיים. לעומתם – 5% מהאוכלוסיה חיים עם כאב גב תחתון באופן כרוני. ניכר כי מדובר בתופעה שאינה זרה לרבים מאיתנו. כיצד מתמודדים כהלכה עם כאבי גב? האם באמת יש מזרן איכותי המעניק מזור לכאבים? כל זאת ועוד במאמר הבא.

לצפייה במגוון מזרונים איכותיים מבית סליפ IN
המזרן – חברו הטוב של האדם
מזרונים הם אינם המצאה חדשה. למעשה, השינה על מזרונים נהוגה מזה כ 23,000 שנים כאשר עם הזמן התווספו ורסיות שונות של מזרונים מסוימים ואילו אחרים עוצבו מחדש, עודכנו והתפתחו עם רוח התקופה. עד היום נפוצה ההמלצה הרפואית לסובלים מכאבי גב – לישון על מזרן קשה יחסית. בשנים האחרונות יותר ויותר נפוצה ההבנה כי מזרן קשה אינו מהווה ערובה למזור מכאבי גב ולמעשה – אינו בהכרח הבחירה הטובה ביותר.
מחקרים מגלים: מזרן קשה הוא לא המזרן הטוב ביותר לבעלי כאבי גב
מחקרים בתחום אשר נערכו בשנים האחרונות מגלים כי השיפור המשמעותי ביותר עבור הסובלים מכאבי גב התקבל אצל הישנים על מזרנים בעלי קשיחות בינונית. במחקרים – הוחלפו המזרונים עליהם ישנו בעלי כאבי הגב ותוך ימים מספר ניכר שינוי מהותי והקלה משמעותית בכאבים. המחקרים בוצעו באמצעות העברת שאלון שהועבר לאחר החלפת המזרנים.

נתונים נוספים שהתגלו במחקרים מגלים כי מזרני מים ומזרני קצף המתאימים את עצמם לצורת הגוף הינם מזרנים עדיפים על אלו הקשים יותר – מזרנים רכים יותר במידה משמעותית מאשר המזרנים הקשים. כמו כן נמצא, כי המזרנים הרכים היטיבו עם הגוף והגב בפרט בשל התאמתם לתנוחות המשתנות.
ניתן לומר, אם כן, כי המלצות העבר כבר אינן תקפות כשהיו והמעוניינים בשמירה על מצב הגב ובמניעת כאבים חריפים – טוב יעשו אם ירכשו מזרנים בעלי קשיות בינונית.


 

עדכנו אותי כשיש מלאי

Please enable JavaScript in your browser to complete this form.
X
סל קניות
מבצעים חמים